my follower

Isnin, 1 Oktober 2012

Apa yang aku cari??

Salam

Menjenguk blog aku yang semakin bersawang ni, cian kat blog aku...
Dok jenguk blog orang, tapi blog sendiri yang terbiar...hehehhe


Sejak preggy ni, tiap kali online aku akan bukak site tentang preggy, breastfeeding and all about the baby's world. Macam tak percaya aku akan preggy kali ke 4....produktif betul!!!


Benda pertama yang aku tengah cari sekarang adalah breastpump. Aku tengah survey2 breastpump apa yang mampu aku beli. Cukup buat aku selesa dan boleh menghasilkan susu yang banyak untuk baby baru aku. Sebelum ni aku guna yang murah2 jer tapi ada yang menyakitkan dan buat aku tak selesa. Dan of course aku akan beli secara online. Kenapa? Teruskan membaca...

Any suggestion?

Benda kedua yang aku cari adalah breastmilk storage. Tak kisah la yang jenis botol atau plastik. Kalau nak nampak cantik tersusun, of course la botol kan...tapi tak menjimatkan ruang. Kalau guna plastik plak kang, ada potensi plastik tu pecah atau leaking. Tapi, yang penting....free BPA. Yang ni pun aku akan beli online....

Any suggestion?

Benda ketiga yang aku survey, deep freezer. Haii....nafsu org pompuan ni tak leh nak jangka! Peti ais yang aku ada sekarang ni memang banyak compartment. Tapi tempat yang beku, alaa..ciput jer...
Sesekali beli lauk pauk ditambah ngan fast food (nuget or something else) memang penuh. 
Ari tu ada gak sound2 kat en asben....'Eee..penuh peti ais nih...sampai nak letak lauk pun xde tempat. Ni kalau bersalin ni kena beli deep freezer nampak gayanya....'  
En asben dok jeling jer...alaa...dun worry la abang, kalau beli pun bukan beli guna duit abang pun....(hanya berkata2 dalam hati jer....) Heheheh. Yang ni kena bawak en asben pi kedai tengok sendiri.
So, deep freezer brand apa yang ok? 

Kenapa nak beli online? 

Susah betul nak citer...Lain orang lain pandangan. Memang hajat hati mau beli kat kedai dan tengok sendiri. Tapi disebabkan kekangan masa dan keadaan di samping tidak mendapat sokongan dari asben sendiri. Ketiga2 anak yang lahir tak ada yang mencecah 5 bulan dalam dunia breastfeeding. Memang aku frust. 
Walaupun aku bekerja dalam health side, tapi aku kurang mendapat info tentang breastfeeding disamping tak mendapat sokongan penuh dari asben sendiri. Ye la...dulu aku takde lappy, skrg dah ada. Dulu xde internet, skrg dah ada streamyx..Dulu takde Fb, skrg dah ada....Zaman dah berubah....


So, kengkawan, cer bagi sokongan kat saya untuk memenuhi impian saya dalam dunia breastfeeding yeaa....Tq, singgah kat blog usang nih...







1 ulasan:

  1. slm zehan..:)

    teruskan la semangat beast feeding tuh.. demi kebaikan anak gak.. insyaallah berjaya..:D

    BalasPadam