my follower

Khamis, 11 Ogos 2011

Aku bekerja, jgn samakan aku dgn surirumahtgga sepenuh masa!

Salam semua...

Ada masanya aku menyelami hidup seorg surirumahtangga sepenuh masa.

 Ishhh....aku bukan kategori tu. Aku start bekerja lepas aku abis SPM...keje biasa2 jer...Pastu smbung study 3 thn kt kolej. 

Then abis study aku terus bekerja. Dapat gak merasa duit hasil titik peluh sendiri (walaupun x byk..jadik la asal leh beli alat mekap!

Knp setengah org nk samakan org yg bekerja ngan org yg x bekerja? bukan aku nk menghina ke hapa ke...just my opinion..

Mak aku sendiri pun galakkan anak2 pompuan dia bekerja, leh pegang duit sendiri...(kira x menghrp sgt la duit asben..hehe..)





Kdg2 aku terfikir, camne la depa leh duduk kt umah jer melayan anak2, membasuh, memasak, mengemas....bla..bla..bla..rutin harian yg sama setiap hari. 

Aku sendiri klu di bg cuti 2, 3 ari duk kat umah jer, hadoiiiii, stress dol!  mau rasanya hentak2 kaki ajak en asben p jenjalan makan angin! Window shopping pun jadik laaa...





Sempena bulan puasa ni lg la amat sibuk utk isteri2 yg bekerja di luar sana. Balik kerja, ambik anak pastu sampai umah dh kalut nk masak utk berbuka. Pendek kata, MASA ITU EMAS. Setiap detik amat berharga bg isteri2 yg bekerja....tu blm cmpur bab nk melayan asben plak...kui..kui...kui


Bg yg x bekerja, mungkin leh wat rilek2 jer smbil baca majalah, tgk tv, siram pokok bunga....ala, aku dh siap masak, nk kalut apa cam org sebelah tu! Tunggu waktu nak berbuka jer....(siot jer kan...)


'Takpe yang, nnt kalau kita dah kaya, syg berenti kerja, jadi surirumahtangga sepenuh masa. Leh jaga anak2, x pyh nk antar kt org...' ayat poyos dr en asben!


Wawawa.....perlu ke aku berenti kerja? Penat weh study 3 thn...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan